Podul Calafat-Vidin are circa 20 de probleme majore: „Partea română a podului este într-o stare și mai proastă”

Podul Calafat-Vidin are circa 20 de probleme majore: Partea română a podului este într-o stare și mai proastă
Publicat: 22/10/2013, 16:32
Actualizat: 26/03/2019, 15:32

Podul Calafat-Vidin are aproximativ 20 de probleme serioase, relevă o inspecție a Ministerului bulgar al Transporturilor, informează site-ul Novinite.com.

„Nu înțeleg de ce presa a relatat doar despre o singură gaură în asfalt, pe podul Calafat-Vidin, când de fapt sunt numeroase gropi și alte probleme”, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Danail Papazov.

Podul a fost asfaltat în urmă cu patru luni, dar presa a relatat că există deja o groapă mare pe sensul dinspre România spre Bulgaria.

Verificările tehnice realizate de specialiștii bulgari au evidențiat probleme cu scurgerea apei, care ajunge să se infiltreze în asfalt.

„Dacă acest lucru ne poate oferi vreo satisfacție, partea română a podului este într-o stare mai proastă”, a adăugat Papazov.

În plus, pe pod există și probleme cu iluminatul și chiar cu semafoarele pentru controlul traficului.

Ministrul bulgar al Transporturilor a declarat că în contract nu există nicio clauză prin care compania care a construit podul, FCC (Spania), să fie obligată să repare eventualele probleme apărute.

Gropi și asfalt vălurit

Contactat de gândul, reprezentantul sucursalei de la Calafat a firmei SC Danube Bridge Vidin Calafat AD care se ocupă de administrarea podului spune că „sunt câteva probleme”, dar a precizat că nu a fost informat despre inspecția comandată de Ministerul bulgar al Transporturilor.

„Știu că au apărut câteva probleme, dar nu vă pot da detalii. Se vor rezolva. Trebuie să vorbesc cu directorul executiv”, ne-a replicat scurt Mungiu, reprezentantul sucursalei Calafat a SC Danube Bridge Vidin Calafat AD.

Mircea Guță, primarul Municipiului Calafat, a declarat pentru gândul că a aflat de la consilierii săi care au trecut podul – „se trece repede în partea cealaltă” – că a apărut o groapă în urmă cu o săptămână în zona infrastructurii podului, construită de partea bulgară, mai exact de firma FCC.

„În zona părții române, în zona stațiilor de taxare, au apărut anumite văluriri ale covorului asfaltic din cauza frânelor puse de mașinile grele, autocamioane. Au fost luate probe de către constructor, mai departe știe Ministerul Transporturilor. Noi nu avem alte informații, fiind vorba de o entitate separată. Problemele lor nu le spun, le țin așa, mai discret”, spune primarul din Calafat, care adaugă că lucrările sunt în garanție și că pe pod pot fi observate în prezent porțiuni pe care se lucrează.

Podul Vidin-Calafat face parte din Coridorul paneuropean de transport IV. Valoarea totală a proiectului a fost de 282 milioane de euro, dintre care 106 milioane de euro au fost fonduri europene, restul sumei provenind din finanțări la nivel național din cele două țări vecine și investiții private. Proiectul a fost demarat la sfârșitul anilor ’90, dar a fost amânat în mai multe rânduri.

Potrivit unor estimări, peste 415.000 de vehicule vor traversa podul în primul an de operare – 186.000 de autoturisme, 20.000 de autobuze, 209.000 de camioane – și 4.745 de trenuri – 730 de pasageri și 4.015 de marfă. Numărul vehiculelor ar urma să atingă 8.504 până în 2030, potrivit unor estimări. Investiția urmează să fie amortizată în 12-15 ani, potrivit autorităților bulgare. Podul are 1,8 kilometri lungime și patru benzi rutiere, cale ferată, piste pentru pietoni și biciclete.

Taxa de trecere a podului este aceeași ca la Ruse-Giurgiu, de la șase la 37 de euro, în funcție de tipul de vehicul. Nu plătesc taxă pietonii, bicicliștii, vehiculele pompierilor, poliției și ambulanțele.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
VIDEO Polițistul care i-a împrumutat motocicleta Dianei Șoșoacă cere ajutor pe Facebook: „Eu am fost...
Cum arată casa în care locuiește Zanni, câștigătorul Survivor All Stars. Vila full smart are...
FOTO. Ilinca Vandici a făcut-o praf pe Bianca Drăgușanu! Războiul frumoaselor foste iubite de fotbaliști
Mama fostei campioane olimpice la gimnastică a murit duminică într-un accident rutier
România introduce salariul minim european în acest an. Ciolacu: Termenul este 15 noiembrie
Nici vorbă de 100.000 euro! Câți bani primește Zanni, de fapt, pentru că a câștigat...
De ce oamenii nu zâmbeau în fotografii, în urmă cu 100 de ani. Care e...
Românii care nu vor beneficia de creşterea salariului minim
Raisa, ucisă de vărul ei! Băiatul a recunoscut ce i-a făcut! Detalii șocante
Mărturisirile cutremurătoare făcute de nepotul celor doi bătrâni din Iași, cărora le-a ars casa! „Au...
Cum au arătat Andreea Esca, Delia sau Andra când s-au căsătorit. Andreea Bănică a strălucit...
Când se va circula pe autostradă între București și Sibiu? Informații despre viitoarea autostradă a...
Donald Trump, prima conferinţă de presă după ce juriul l-a găsit vinovat în cele 34...
Este fruct SAU legumă? Puțini știu despre AVOCADO că este de fapt...
Regulă în România pentru toți șoferii care fac ITP. Legea pe care scrie suspendare plăcuțe...
Top Model of the World este o româncă de 22 de ani. Maria Vărzaru a...
Zece activități de 1 Iunie 2024 pentru copii și părinți. Ce puteți face în familie...
Cine e Dani, băiatul înecat în bazin! Detalii șocante
Cu ce intenții a chemat-o Gagea pe Roberta în camera roșie? Ce părere are Sebastian...
Cum a reușit Emily Burghelea să aibă doi copii deși are probleme cu infertilitatea: ”Am...
BANCUL ZILEI. Bulă ajunge pentru prima dată la țară. Vede un țăran și îl întreabă:...
Primul român care a ajuns în China. Mai înainte un domnitor i-a tăiat nasul
×